– Veřejný závazek –
Kapacita zařízení:
4 uživatelé
Poslání:
Sociální služba denního stacionáře poskytuje ambulantní péči osobám od 55 let věku s kombinovaným, mentálním, tělesným postižením a seniorům, které mají sníženou soběstačnost a potřebují podporu jiné fyzické osoby, kterou jim rodina vzhledem ke svým aktivitám není schopna během dne poskytnout. Za pomoci sociální služby mohou tyto osoby i nadále žít ve svém přirozeném sociální prostředí. Svou činností tyto osoby podporujeme ve smysluplném využití jejich času, udržování a upevňování jejich schopností a dovedností, důstojném způsobu života a dosavadních společenských kontaktech.
Cíle:
- Pomoc a podpora při zachování soběstačnosti, aby byl uživatel schopen žít co nejdelší dobu ve svém přirozeném prostředí v okruhu své rodiny.
- Vytvářet podmínky pro aktivní trávení volného času formou nabídky řady aktivizačních činností podporující paměť, pozornost, jazykové schopnosti, jemnou motoriku apod.
- Podporovat uživatele v zachování sociálních kontaktů a vazeb, udržovat uživatele ve vztahu s vrstevníky.
- Podpora a pomoc pečujícím členům rodin a osob blízkých, aby osoba s postižením či senior i nadále žil v přirozeném rodinném prostředí a zároveň byl umožněn důstojný život jak uživateli, tak celé rodině.
- Konkrétní cíle denního stacionáře jsou stanoveny vždy na určité období. Cíle krátkodobé a dlouhodobé, prostředky k jejich dosahování, výsledky a způsoby hodnocení jsou rozpracovány zde.
Cílová skupina:
- Osoby od 55 let věku s kombinovaným, mentálním, tělesným postižením a senioři, které mají sníženou soběstačnost a potřebují podporu jiné fyzické osoby, kterou jim rodina či osoba blízká vzhledem ke svým aktivitám není schopna během dne poskytnout.
Provozní doba
Služba je poskytována od pondělí do pátku v době od 7:00 do 16:00 hodin.
Zásady – principy poskytování sociální služby:
- Odbornost – Máme vzdělaný a kvalifikovaný personál, který si neustále doplňuje poznatky v odborných kurzech a seminářích, za účelem zkvalitňování poskytované péče.
- Respektování potřeb uživatelů a lidských práv – Všichni zaměstnanci zařízení respektují základní lidská práva našich uživatelů, ochranu osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další jejich potřeby.
- Diskrétnost – Uvědomujeme si, že diskrétnost je důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli. Diskrétnost zachováváme při získávání informací poskytnutých našimi uživateli.
- Nestrannost – Všechny naše uživatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
- Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením – Chráníme uživatele před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena.
- Řádný průběh sociální služby – Máme písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla – směrnice, pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby, a podle nich postupujeme.
- Aktivizace uživatelů – Uživatelům poskytujeme kulturní a společenské aktivity, které jim umožňují realizovat se a pomáhat navazovat kontakt se sociálním prostředím.
- Individuální přístup – S uživateli pracujeme podle jejich individuálních potřeb, které zjišťujeme prostřednictvím Individuálních plánů.
Žádosti o umístění do zařízení přijímá:
Bc. Kateřina Ošmerová, sociální pracovnice
sídlo: ředitelství MSSS v Mostě – p. o., ul. Barvířská 495, 434 01 Most.
telefon: 721 276 743
e-mail: osmerova@msss-most.cz
V případě nedostupnosti telefonu např. v době úředních hodin, je možné kontaktovat sociální pracovnici prostřednictvím e-mailu zadosti@msss-most.cz.
Úřední dny a hodiny: zde
Žádost je možné získat:
- Na webových stránkách Městské správy sociálních služeb v Mostě – příspěvkové organizace
- V Krajské zdravotní, a. s. – Nemocnice Most, o. z., oddělení následné péče, Jana Žižky 1304, 434 01 Most
- Na Magistrátu města Mostu, odboru sociálních věcí, č. p. Radniční 1, 434 69 Most
- V Domově pro seniory, ul. Barvířská 495, Most
- Na ředitelství MSSS v Mostě – p. o., Barvířská 495, 434 01 Most
Zařízení odmítne zájemce o poskytování služeb pouze v souladu se zněním zákona vztahující se k odmítnutí žadatele:
- Znění § 91 odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
- Znění § 36 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách.
Nabízené sociální služby poskytovatelem
ZÁKLADNÍ ČINNOSTI:
a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osob
– pomoc a podpora při podávání jídla
– pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
– pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu
b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu-
– pomoc při použití WC
– pomoc při úkonech osobní hygieny
c) poskytnutí stravy
– zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku
d) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
– nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
– pomoc při upevňování kontaktu s rodinou a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování
e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
– pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob
f) sociálně terapeutické činnosti
– socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
– pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, pomoc při komunikaci vedoucí k uplatnění práv a oprávněných zájmů.
Stížnosti
V případě nespokojenosti s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby je možné podat stížnost u všech zaměstnanců MSSS v Mostě – p. o. Pokud nejste s vyřízením stížnosti spokojeni, můžete podat stížnost u statutárního zástupce organizace.
Stížnost bude prošetřena a vyřízena neprodleně. Nelze-li stížnost vyřídit neprodleně, vyřídí se včetně odeslání odpovědi stěžovateli nebo podavateli do 30-ti dnů od přijetí stížnosti. Ve složitějších a odůvodněných případech, hrozí-li překročení uvedené lhůty, lze stížnost s písemným souhlasem ředitele organizace vyřídit do 60-ti dnů. O prodloužení lhůty vyřízení bude stěžovatel písemně informován.
Jestliže stěžovatel není spokojen s průběhem vyřízení stížnosti ani v jednom z uvedených případů, je možné podat stížnost u těchto institucí:
Statutární město Most – odbor sociálních věcí (zřizovatel MSSS v Mostě – p. o.)
adresa: Radniční 1, 434 01 Most
telefon: 476 448 111
web: www.mesto-most.cz
e-mail: epodatelna@mesto-most.cz
Krajský úřad Ústeckého kraje
adresa: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem
telefon: 475 657 111
web: www.kr-ustecky.cz
e-mail: urad@kr-ustecky.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí
adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
telefon: 221 921 111
web: www.mpsv.cz
e-mail: posta@mpsv.cz
Veřejný ochránce práv – ombudsman
adresa: Údolní 39, 602 00 Brno
telefon: 542 542 888
web: www.ochrance.cz
e-mail: podatelna@ochrance.cz