– Veřejný závazek –
Kapacita zařízení:
- Kapacita služby je 273 lůžek.
- V současné době je k dispozici pouze 264 lůžek, vzhledem k tomu že 9 uživatelů obývá dvoulůžkovou bytovou jednotku samostatně.
Poslání:
- Posláním pobytové služby domova pro seniory je podpora seniorů, kteří z důvodu věku, zdravotního stavu a sociální situace jsou závislí na pomoci jiné fyzické osoby a nemohou žít ve svém přirozeném prostředí. Svou činností podporujeme uživatele v soběstačnosti, důstojném způsobu života a dosavadních společenských kontaktech. U našich uživatelů poskytujeme individuální podporu v uspokojování základních životních potřeb, zachováváme optimální míru samostatnosti, nezávislosti a odpovědnosti za své chování, jednání, rozhodování a přispíváme tak k prožití plnohodnotného života.
Cíle služby:
- Vytvořit podmínky pro plnohodnotný život srovnatelný se způsobem života v přirozeném domácím prostředí.
- Podpora sociálního kontaktu uživatele s ostatními uživateli, rodinou, přáteli.
- Podpora svobodného vyjadřování vlastních názorů a rozhodování o sobě, individuálních přání a právo podílet se na plánování a průběhu sociální služby, která mu je poskytována.
- Motivace uživatelů k aktivnímu zapojení do péče o svoji osobu a pomoci jim zachovat si v rámci si svých možností stávající soběstačnost.
- Nepodporovat a neprohlubovat závislost na službě.
- Podporovat přátelské vztahy a dobré vzájemné soužití mezi uživateli a zaměstnanci.
- Vytvořit podmínky pro aktivní prožití volného času s ohledem na zdravotní stav uživatele formou nabídky řady aktivizačních činností v zařízení i mimo něj.
- Poskytování bezpečných a odborných služeb, které respektují důstojnost uživatelů a jsou založeny na principech Etického kodexu.
- Cíle krátkodobé a dlouhodobé, prostředky k jejich dosahování, výsledky a způsoby hodnocení jsou rozpracovány zde.
Cílová skupina:
- Senioři od 65 let věku, kteří z důvodu věku, změn jejich zdravotního stavu, snížené soběstačnosti a dovednosti, potřebují pravidelnou pomoc a péči jiné fyzické osoby v jejich nepříznivé sociální situaci a nejsou schopni ji překonat ani za pomoci jiných typů sociálních služeb či rodiny.
Zásady – principy poskytování sociální služby:
- Odbornost – máme vzdělaný a kvalifikovaný personál, který si neustále doplňuje poznatky v odborných kurzech a seminářích, za účelem zkvalitňování poskytované péče.
- Respektování potřeb uživatelů a lidských práv – všichni zaměstnanci výše uvedených služeb respektují základní lidská práva našich uživatelů, ochranu osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další jejich potřeby.
- Diskrétnost – uvědomujeme si, že diskrétnost je důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli. Diskrétnost zachováváme při získávání informací poskytnutých našimi uživateli.
- Nestrannost – všechny naše uživatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
- Standardizace – vytváříme standardy kvality sociálních služeb, kterými se řídíme při poskytování služeb sociální péče. Snažíme se, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi.
- Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením – chráníme uživatele před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena.
- Řádný průběh sociální služby – máme písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla – směrnice, pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby, a podle nich postupujeme.
- Aktivizace uživatelů – uživatelům poskytujeme kulturní a společenské aktivity, které umožňují uživatelům realizovat se a pomáhat navazovat kontakt se sociálním prostředím.
- Individuální přístup – s uživateli pracujeme podle jejich individuálních potřeb, které zjišťujeme prostřednictvím Individuálních plánů.
Podmínky pro poskytování sociální služby:
- Podání žádosti o poskytování sociální služby
- Uzavření „Smlouvy o poskytování sociálních služeb v domově pro seniory“
Žádosti o umístění do zařízení přijímá:
Bc. Kateřina Ošmerová, sociální pracovnice
sídlo: ředitelství MSSS v Mostě – p. o., ul. Barvířská 495, 434 01 Most.
telefon: 721 276 743
e-mail: osmerova@msss-most.cz
V případě nedostupnosti telefonu např. v době úředních hodin, je možné kontaktovat sociální pracovnici prostřednictvím e-mailu.
Úřední dny a hodin: zde
Žádost je možné získat:
- Na webových stránkách Městské správy sociálních služeb v Mostě – příspěvkové organizace
- V Krajské zdravotní, a. s. – Nemocnice Most, o. z., oddělení následné péče, Jana Žižky 1304, 434 01 Most
- Na Magistrátu města Mostu, odboru sociálních věcí, č. p. Radniční 1, 434 69 Most
- V Domově pro seniory, ul. Barvířská 495, Most
- Na ředitelství MSSS v Mostě – p. o., Barvířská 495, 434 01 Most
Zařízení odmítne zájemce o poskytování služeb pouze v souladu se zněním právních předpisů vztahující se k odmítnutí žadatele:
- 91 odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
- 36 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Nabízené sociální služby poskytovatelem
ZÁKLADNÍ ČINNOSTI:
a) Poskytnutí ubytování
- Ubytování
- Úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení
b) Poskytnutí stravy
zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
c) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
- Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
- Pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh
- Pomoc při podávání jídla a pití
- Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
d) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- Pomoc při úkonech osobní hygieny
- Pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- Pomoc při použití WC
e) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
- Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob
f) Sociálně terapeutické činnosti
socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
g) Aktivizační činnosti
- Volnočasové a zájmové aktivity
- Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
- Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
h) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, pomoc při komunikaci vedoucí k uplatnění práv a oprávněných zájmů
FAKULTATIVNÍ ČINNOSTI:
klasická masáž | 80 Kč/ úkon |
použití masážního křesla | 50 Kč/ úkon |
vířivá koupel dolních končetin | 50 Kč/ úkon |
vířivá koupel horních končetin | 50 Kč/ úkon |
koupel perličková | 50 Kč/ úkon |
bioptronová lampa | 30 Kč/ úkon |
aplikace tepla (solux stolní) | 50 Kč/ úkon |
doprava uživatele automobilem poskytovatele k lékaři nebo za účelem vyřizování osobních záležitostí – na území města Mostu | 6,95 Kč/ km + skutečné mzdové náklady zaměstnance za spotřebovaný čas |
půjčení mechanického vozíku | 20 Kč/ den |
půjčení chodítka (pevné čtyřbodové) | 8 Kč/ den |
půjčení chodítka (tříkolové) | 8 Kč/ den |
půjčení chodítka (čtyřkolové) | 8 Kč/ den |
Základní sociální poradenství – poradenství v oblasti péče o osoby trpící demencí, Alzheimerovou chorobou a jejich pečující:
V zařízení je poskytováno základní sociální poradenství v oblasti péče o osoby trpící demencí, Alzheimerovou chorobou a jejich pečující.
Kontaktní osoba:
Alena Valentová, všeobecná sestra
telefon: 476 768 970
Dobrovolnictví
V zařízení poskytují služby (např. předčítání, doprovody na procházky apod.) osoby jejichž činnost se řídí zákonem č. 198/2002 Sb., o dobrovolnictví. Zájemci o dobrovolnictví mohou získat informace na uvedených kontaktech:
MSSS v Mostě – p. o.
Ing. Lucie Budilová
Telefon: 478 618 562, 476 701 659
Mobil: 737 263 823
Diakonie ČCE – Středisko sociální pomoci v Mostě, Dobrovolnické centrum
Květuše Hradecká
Telefon: 417 638 951
Stížnosti
V případě nespokojenosti s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby je možné podat stížnost u všech zaměstnanců MSSS v Mostě – p. o. Pokud nejste s vyřízením stížnosti spokojeni, můžete podat stížnost u statutárního zástupce organizace.
Stížnost bude prošetřena a vyřízena neprodleně. Nelze-li stížnost vyřídit neprodleně, vyřídí se včetně odeslání odpovědi stěžovateli nebo podavateli do 30-ti dnů od přijetí stížnosti. Ve složitějších a odůvodněných případech, hrozí-li překročení uvedené lhůty, lze stížnost s písemným souhlasem ředitele organizace vyřídit do 60-ti dnů. O prodloužení lhůty vyřízení bude stěžovatel písemně informován.
Jestliže stěžovatel není spokojen s průběhem vyřízení stížnosti ani v jednom z uvedených případů, je možné podat stížnost u těchto institucí:
Statutární město Most – odbor sociálních věcí (zřizovatel MSSS v Mostě – p. o.)
adresa: Radniční 1, 434 01 Most
telefon: 476 448 111
web: www.mesto-most.cz
e-mail: epodatelna@mesto-most.cz
Krajský úřad Ústeckého kraje
adresa: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem
telefon: 475 657 111
web: www.kr-ustecky.cz
e-mail: urad@kr-ustecky.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí
adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
telefon: 221 921 111
web: www.mpsv.cz
e-mail: posta@mpsv.cz
Veřejný ochránce práv – ombudsman
adresa: Údolní 39, 602 00 Brno
telefon: 542 542 888
web: www.ochrance.cz
e-mail: podatelna@ochrance.cz