V současné době je k dispozici pouze 270 lůžek, vzhledem k tomu že 3 uživatelé obývají dvoulůžkovou bytovou jednotku samostatně.
Poslání:
Posláním pobytové služby domova pro seniory je podpora seniorů, kteří z důvodu věku, zdravotního stavu a sociální situace jsou závislí na pomoci jiné fyzické osoby a nemohou žít ve svém přirozeném prostředí. Svou činností podporujeme uživatele v soběstačnosti, důstojném způsobu života a dosavadních společenských kontaktech. U našich uživatelů poskytujeme individuální podporu v uspokojování základních životních potřeb, zachováváme optimální míru samostatnosti, nezávislosti a odpovědnosti za své chování, jednání, rozhodování a přispíváme tak k prožití plnohodnotného života.
Cíle služby:
Vytvořit podmínky pro plnohodnotný život srovnatelný se způsobem života v přirozeném domácím prostředí.
Podpora sociálního kontaktu uživatele s ostatními uživateli, rodinou, přáteli.
Podpora svobodného vyjadřování vlastních názorů a rozhodování o sobě, individuálních přání a právo podílet se na plánování a průběhu sociální služby, která mu je poskytována.
Motivace uživatelů k aktivnímu zapojení do péče o svoji osobu a pomoci jim zachovat si v rámci si svých možností stávající soběstačnost.
Nepodporovat a neprohlubovat závislost na službě.
Podporovat přátelské vztahy a dobré vzájemné soužití mezi uživateli a zaměstnanci.
Vytvořit podmínky pro aktivní prožití volného času s ohledem na zdravotní stav uživatele formou nabídky řady aktivizačních činností v zařízení i mimo něj.
Poskytování bezpečných a odborných služeb, které respektují důstojnost uživatelů a jsou založeny na principech Etického kodexu.
Cíle krátkodobé a dlouhodobé, prostředky k jejich dosahování, výsledky a způsoby hodnocení jsou rozpracovány ZDE.
Cílová skupina:
Senioři od 65 let věku, kteří z důvodu věku, změn jejich zdravotního stavu, snížené soběstačnosti a dovednosti, potřebují pravidelnou pomoc a péči jiné fyzické osoby v jejich nepříznivé sociální situaci a nejsou schopni ji překonat ani za pomoci jiných typů sociálních služeb či rodiny.
Zásady – principy poskytování sociální služby:
Odbornost – máme vzdělaný a kvalifikovaný personál, který si neustále doplňuje poznatky v odborných kurzech a seminářích, za účelem zkvalitňování poskytované péče.
Respektování potřeb uživatelů a lidských práv – všichni zaměstnanci výše uvedených služeb respektují základní lidská práva našich uživatelů, ochranu osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další jejich potřeby.
Diskrétnost – uvědomujeme si, že diskrétnost je důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli. Diskrétnost zachováváme při získávání informací poskytnutých našimi uživateli.
Nestrannost – všechny naše uživatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
Standardizace – vytváříme standardy kvality sociálních služeb, kterými se řídíme při poskytování služeb sociální péče. Snažíme se, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi.
Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením – chráníme uživatele před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena.
Řádný průběh sociální služby – máme písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla – směrnice, pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby, a podle nich postupujeme.
Aktivizace uživatelů – uživatelům poskytujeme kulturní a společenské aktivity, které umožňují uživatelům realizovat se a pomáhat navazovat kontakt se sociálním prostředím.
Individuální přístup – s uživateli pracujeme podle jejich individuálních potřeb, které zjišťujeme prostřednictvím Individuálních plánů.
Podmínky pro poskytování sociální služby:
Podání žádosti o poskytování sociální služby
Uzavření „Smlouvy o poskytování sociálních služeb v domově pro seniory"
Kvalitní službu nemůžeme poskytnout osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení, které nejsou schopny pobytu v zařízení pobytových služeb z důvodu akutní infekční nemoci, jejichž chování by z důvodů duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití.
c) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
Pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh
Pomoc při podávání jídla a pití
Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
d) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Pomoc při úkonech osobní hygieny
Pomoc při základní péči o vlasy a nehty
Pomoc při použití WC
e) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob
f) Sociálně terapeutické činnosti
socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
g) Aktivizační činnosti
Volnočasové a zájmové aktivity
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
h) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, pomoc při komunikaci vedoucí k uplatnění práv a oprávněných zájmů
Přehled fakultativních činností, které lze poskytovat v pobytových sociálních službách provozovaných Městskou správou sociálních služeb v Mostě – příspěvkovou organizací:
FAKULTATIVNÍ ČINNOSTI
klasická masáž
80kč / úkon
použití masážního křesla
50kč / úkon
vířivá koupel horních končetin
50kč / úkon
bioprotonová lampa
30kč / úkon
aplikace tepla (solux stolní)
50kč / úkon
doprava uživatele automobilem poskytovatele k lékaři nebo za účelem vyřizování osobních záležitostí - na území města Mostu (úkon = jízda tam i zpět)
6,95 Kč/km + skutečné mzdové náklady zaměstnance za spotřebovaný čas
Výčet fakultativních činností, které jednotlivé pobytové sociální služby uživatelům nabízí, je sjednán individuálně, ve smlouvě o poskytování sociálních služeb.
Základní sociální poradenství – poradenství v oblasti péče o osoby trpící demencí, Alzheimerovou chorobou a jejich pečující:
V zařízení je poskytováno základní sociální poradenství v oblasti péče o osoby trpící demencí, Alzheimerovou chorobou a jejich pečující.
Kontaktní osoba: Alena Valentová, všeobecná sestra telefon: 476 768 970
Vedoucí zařízení Ing. Jitka Vlasáková mobil: 605 523 496 e-mail: vlasakova@msss-most.cz
Vrchní sestra, zástupce vedoucí zařízení Monika Prknová telefon: 476 768 986 mobil: 606 787 070 e-mail: prknova@msss-most.cz
Vedoucí sociální pracovník Mgr. Lukáš Andrea, DiS. mobil: 736 198 225 e-mail: andrea@msss-most.cz
Sociální pracovník (1. stanice: 2. a 3. patro) Bc. Gabriela Ježková mobil: 602 454 076 e-mail: jezkova@msss-most.cz
Sociální pracovník (2. stanice: 4. B a 5. patro) Bc. Lenka Charvátová mobil: 606 828 976 e-mail: charvatova@msss-most.cz
Sociální pracovník (3. stanice: 6. a 7. patro) Bc. Jana Havlíková mobil: 606 930 840 e-mail: havlikova@msss-most.cz
Sociální pracovník (4. stanice: 8. a 9. patro) Bc. Petra Popelková mobil: 736 670 814 e-mail: popelkova@msss-most.cz
Sociální pracovník (5. stanice: 10. až 11. patro) Lucie Morgensternová, DiS. mobil: 606 921 579 e-mail: morgensternova@msss-most.cz
Sociální pracovník (5. stanice: 12. patro) Mgr. Michala Anežka Bambasová mobil: 721 276 743 telefon: 476 768 971 e-mail: bambasova@msss-most.cz
Vedoucí stravovacího úseku Miroslava Strnadová telefon: 476 768 987 mobil: 730 181 751 e-mail: strnadova@msss-most.cz
Stížnosti
V případě nespokojenosti s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby je možné podat stížnost u sociálního pracovníka, vedoucího sociálního pracovníka, vrchní sestry, vedoucí zařízení nebo na email stiznosti@msss-most.cz.
Stížnost bude prošetřena a vyřízena neprodleně. Nelze-li stížnost vyřídit neprodleně, vyřídí se včetně odeslání odpovědi stěžovateli nebo podavateli do 30-ti dnů od přijetí stížnosti. Ve složitějších a odůvodněných případech, hrozí-li překročení uvedené lhůty, lze stížnost s písemným souhlasem ředitele organizace vyřídit do 60-ti dnů. O prodloužení lhůty vyřízení bude stěžovatel písemně informován.
Jestliže stěžovatel není spokojen s průběhem vyřízení stížnosti ani v jednom z uvedených případů, je možné podat stížnost u těchto institucí:
Statutární město Most – odbor sociálních věcí (zřizovatel MSSS v Mostě – p. o.) adresa: Radniční 1, 434 01 Most telefon: 476 448 111 web: www.mesto-most.cz e-mail: epodatelna@mesto-most.cz
Krajský úřad Ústeckého kraje adresa: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem telefon: 475 657 111 web: www.kr-ustecky.cz e-mail: epodatelna@kr-ustecky.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2 telefon: 221 921 111 web: www.mpsv.cz e-mail: posta@mpsv.cz
Veřejný ochránce práv – ombudsman adresa: Údolní 39, 602 00 Brno telefon: 542 542 888 web: www.ochrance.cz e-mail: podatelna@ochrance.cz
Městská správa sociálních služeb v Mostě - příspěvková organizace