– Veřejný závazek –
Pečovatelská služba je poskytována denně včetně víkendů a svátků v době od 6:30 do 21:00 hodin.
Úkony jsou poskytovány v souladu s § 40 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a § 6 prováděcí vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
pomoc při osobní hygieně
poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
pomoc při zajištění chodu domácnosti
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
pomoc při vyřizování běžných záležitostí
Posláním pečovatelské služby je podpora či pomoc lidem se sníženou soběstačností z důvodu věku, tělesného, zdravotního postižení či chronického onemocnění, kteří jsou v nepříznivé sociální situaci. Pečovatelská služba umožňuje lidem zůstat co nejdéle v domácím prostředí, důstojně žít a zapojovat se do běžného života společnosti, zachovávat vazby na rodinu, přátele a využívat vlastních možností, schopností a dovedností.
Cíle stanovené v oblasti práce s uživatelem služby
– snižování následků nepříznivé sociální situace uživatelů
– individuální přístup k uživateli s ohledem na jeho potřeby
– podpora a pomoc v soběstačnosti uživatele v základních úkonech
– podpora vlastní vůle uživatele (rozhodování o své osobě)
– podpora pocitu bezpečí uživatelů z hlediska sociální péče
– podpora samostatnosti uživatele při jednání na úřadech, v institucích
– podpora samostatného života uživatele v jeho vlastní domácnosti
– zajištění důstojného života uživatele v jeho domácnosti
– spolupráce s uživateli, jejich rodinami a blízkými osobami.
Cíle stanovené v oblasti práce s týmem zaměstnanců
– poskytování bezpečných a odborných služeb, které respektují důstojnost uživatelů
a jsou založeny na principech Etického kodexu.
Cíle stanovené v oblasti změny prostředí
– rozvoj kvality sociálních služeb
Cíle dlouhodobé i krátkodobé, prostředky k jejich dosahování, výsledky a způsoby hodnocení jsou rozpracovány ZDE.
Služba je poskytována
osobám žijícím na území města Most a městských částí Souš, Čepirohy, Rudolice, Vtelno a Chanov
Respektování potřeb uživatelů a lidských práv – Všichni zaměstnanci výše uvedené služby respektují základní lidská práva uživatelů, ochranu osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další jejich potřeby.
Diskrétnost – Diskrétnost je důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli. Diskrétnost zachováváme při získávání informací poskytnutých našimi uživateli.
Nestrannost – Všechny naše uživatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
Standardizace – Vytváříme standardy kvality sociálních služeb, kterými se řídíme při poskytování služeb sociální péče. Snažíme se, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi.
Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením – Chráníme uživatele před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena.
Řádný průběh sociální služby – Máme písemně zpracované metodické pokyny, vnitřní pravidla – směrnice, pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby, a podle nich postupujeme.
Aktivizace uživatelů – Uživatelům pomáháme realizovat společenské aktivity a navazovat kontakt se společenským prostředím.
Individuální přístup – Uživatelům pomáháme prostřednictvím Individuálních plánů realizovat jejich individuální potřeby.
Poskytovatel může s žadatelem odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby z důvodů uvedených v § 91, odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, pokud:
poskytovatel neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá
nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před podáním této žádosti o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Jiřina Lochmanová, kontaktní osoba
telefon: 478 620 406, 723 210 425
e-mail: lochmanova@msss-most.cz
Zájemce o poskytování pečovatelské služby nás může navštívit na uvedené adrese:
v pondělí: 10:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 hodin,
ve středu: 10:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 hodin,
nebo kdykoliv po telefonické domluvě.
Vedoucí zařízení
Miroslava Holečková, DiS.
telefon: 478 620 406
mobil: 733 565 740
e-mail: holeckova@msss-most.cz
Vedoucí úseku – terén
Jiřina Lochmanová
telefon: 478 620 406
mobil: 735 749 596
e-mail: lochmanova@msss-most.cz
Pečovatelská služba je poskytována denně včetně víkendů a svátků v době od 6:30 do 21:00 hodin.
Úkony jsou poskytovány v souladu s § 40 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a § 6 prováděcí vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
pomoc při osobní hygieně
poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
pomoc při zajištění chodu domácnosti
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
pomoc při vyřizování běžných záležitostí
FAKULTATIVNÍ ÚKONY:
Fakultativní služby jsou poskytovány pouze v souběhu s poskytováním některé základní činnosti
doprava uživatele automobilem poskytovatele k praktickému nebo odbornému lékaři
V případě nespokojenosti s kvalitou nebo způsobem poskytování sociální služby je možné podat stížnost u vedoucí zařízení, vedoucí úseku - terén a sociální pracovnice nebo na email stiznosti@msss-most.cz.
Stížnost bude prošetřena a vyřízena neprodleně. Nelze-li stížnost vyřídit neprodleně, vyřídí se včetně odeslání odpovědi stěžovateli nebo podavateli do 30-ti dnů od přijetí stížnosti. Ve složitějších a odůvodněných případech, hrozí-li překročení uvedené lhůty, lze stížnost s písemným souhlasem ředitele organizace vyřídit do 60-ti dnů. O prodloužení lhůty vyřízení bude stěžovatel písemně informován.
Jestliže stěžovatel není spokojen s průběhem vyřízení stížnosti ani v jednom z uvedených případů, je možné podat stížnost u těchto institucí:
Statutární město Most – odbor sociálních věcí (zřizovatel MSSS v Mostě – p. o.)
adresa: Radniční 1, 434 01 Most
telefon: 476 448 111
web: www.mesto-most.cz
e-mail: epodatelna@mesto-most.cz
Krajský úřad Ústeckého kraje
adresa: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem
telefon: 475 657 111
web: www.kr-ustecky.cz
e-mail: epodatelna@kr-ustecky.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí
adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
telefon: 221 921 111
web: www.mpsv.cz
e-mail: posta@mpsv.cz
Veřejný ochránce práv – ombudsman
adresa: Údolní 39, 602 00 Brno
telefon: 542 542 888
web: www.ochrance.cz
e-mail: podatelna@ochrance.cz