Nástroje přístupnosti
Nástroje
přístupnosti
Zvětšit text Zmenšit text Čitelné písmo Stupně šedi Vysoký kontrast Negativní kontrast Světlé pozadí Podtrhnout odkazy Reset
Kontakt

Menu

FAQ


1. Na koho se mám obrátit, když potřebuji poradit v oblasti sociálních služeb?

Informace o našem zařízení, případně obecné poradenství v oblasti sociálních služeb, Vám poskytne sociální pracovník (mobil: 721 276 743, telefon: 476 768 971, e-mail: zadosti@msss-most.cz. Veškeré informace jsou dále dostupné zde na našich webových stránkách.

 

2. Jak si mám podat žádost?

Pro posouzení možnosti přijetí je třeba vyplnit a podat Žádost o poskytnutí služby a Vyjádření lékaře - vyplní lékař (i v LDN, nemocnici, obvodní lékař) - oba formuláře jsou k dispozici v sekci FORMULÁŘE. Žádost je možné předat sociálnímu pracovníkovi osobně, kterékoliv pondělí nebo ostatní dny poštou na adresu "Domov pro seniory, Barvířská 495, 434 01, Most" nebo na e-mail zadosti@msss-most.cz, popř. prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: esw4siu).

 

3. Mohu podat žádost i do jiných Domovů?

Ano, můžete.

 

4. Mohu podat žádost do Domova pro seniory, Barvířská 495, Most pokud nemám trvalé bydliště v okrese Most?

Ano.

 

5. Jak dlouho budu čekat na volné místo?

Není možné určit časový úsek, po který budete od podání žádosti čekat na umístění. Odvíjí se od počtu žadatelů a individuálního posouzení každého konkrétního případu (sociální, zdravotní a rodinná situace). Veškeré potřebné informace Vám budou předány osobně v průběhu sociálního šetření. Je vhodné informovat sociálního pracovníka o důležitých změnách – zhoršení zdravotního stavu, bytových podmínek, riziku sociálního vyloučení, apod.

 

6. Jak probíhá celý proces podání žádosti a její posouzení?

  1. Vyplnění žádosti, lékařského vyjádření – doručení do Domova pro seniory, Barvířská 495, 434 01 Most,
  2.  kontaktuje Vás sociální pracovník a domluvíte termín sociálního šetření,
  3.  provedení sociálního šetření,
  4.  provedení bodového hodnocení a kontrola lékařského vyjádření = posouzení žádosti, naléhavosti a vhodnosti přijetí,
  5.  zaslání dopisu – oznámení o zařazení do evidence žadatelů x zamítnutí žádosti.

 

7. Co si představit pod sociálním šetřením? Jak probíhá? A je nutné ho dělat?

Sociální šetření je dalším krokem při posuzování žádosti. Jedná se o ověření / aktualizaci informací uvedených v žádosti, jelikož v případě některých skutečností mohlo dojít ke změně (soběstačnost, zdravotní stav). Nejdůležitějším bodem sociálního šetření je však ověření vůle žadatele, zda skutečně chce přijímat sociální služby od nás a být umístěn v našem zařízení. Bez sociálního šetření není možné posoudit veškeré oblasti nutné k rozhodnutí o zařazení do evidence žadatelů a následném umístění v Domově.

 

8. Co mám dělat, než budu přijat/a do Domova? Nemám žádnou blízkou osobu, můj zdravotní stav se zhoršuje, potřebuji pomoc.

Pokud Váš zdravotní stav vyžaduje akutní pomoc druhé osoby, je vhodné podat Žádost o poskytnutí pečovatelské služby, která umožňuje lidem zůstat, co nejdéle v domácím prostředí a zajistí jim potřebnou péči. Kontakty: tel.: 478 620 406, 730 169 447, 735 749 596. Informace naleznete na stránce Terénní pečovatelská služba. Služba je zpoplatněna, dle aktuálního ceníku. K úhradě registrovaných sociálních služeb, ale i pomoci poskytované jinou fyzickou osobou (sousedka, kamarádka, asistent), můžete využít příspěvek na péči.

 

9. Jak a kde si mohu podat žádost o příspěvek na péči?

Formulář Žádosti o příspěvek na péči je možné vyplnit a podat elektronicky, na stránce Žádost o příspěvek na péči (mpsv.cz), nebo písemně u příslušného pracoviště Úřadu práce ČR, na stránce Kontaktní pracoviště (uradprace.cz). Jste-li osoba v nepříznivé sociální, zdravotní, či rodinné situaci, můžete se s žádostí o sociální pomoc bezplatně obrátit na Odbor sociálních věcí Magistrátu města Most, ZDE.

 

10. Co dělat, pokud je má žádost zamítnuta?

V dopise je uvedeno doporučení jak postupovat dál (dle konkrétního důvodu zamítnutí).

 

11. Kolik budu platit za služby?

Měsíční úhrada, kterou budete hradit, je součtem úhrad za: 1) pobyt + 2) stravu + 3) úhrada za poskytované sociální služby ve výši přiznaného příspěvku na péči (to znamená, že přiznaný příspěvek na péči připadne celý na úhradu služeb péče o Vaši osobu našemu zařízení). Aktuální úhradu za poskytované služby naleznete v sekci MĚSÍČNÍ ÚHRADY. Máte zákonný nárok na 15% zůstatek z důchodu. Budeme rádi, pokud se budou na doplatku případného rozdílu podílet Vaši blízcí.

 

12. Jakým způsobem mohu hradit úhradu?

  1. V hotovosti v pokladně – Barvířská 495, 434 01 Most,
  2. převodem na účet číslo účtu: 1041437369/0800 (Česká spořitelna, a. s.),
  3. nebo si můžete nechat zasílat důchod z ČSSZ na účet MSSS v Mostě – p. o., ze kterého Vám strhneme úhradu a zůstatek Vám hotově vyplatíme vždy k 15. dni v měsíci.

 

13. Mohu mít jednolůžkový pokoj?

Ano. V zařízení nabízíme ubytování v bytových jednotkách se společným sociálním zařízením a uživateli je zde obvykle poskytováno ubytování v jednolůžkových pokojích. V odůvodněných případech může být uživatel umístěn do bytu dvoulůžkového, zejména v závislosti na jeho aktuálním zdravotním stavu.

 

14. Mohu si vybavit bytovou jednotku vlastním nábytkem a mohu zde mít elektrické spotřebiče?

Bytové jednotky jsou standardně vybavené polohovací postelí, nočním stolkem, evakuační podložkou, signalizačním zařízením, záclonami a závěsy. Součástí předsíně jsou vestavěné skříně pro uložení osobních věcí. Bytovou jednotku umožňujeme dovybavit drobným nábytkem (křesílko, stolek, TV stolek) osobními předměty z domácího prostředí (poličky, fotografie, ozdobné předměty, květiny). V pokoji můžete mít elektrické spotřebiče k běžné denní potřebě (např. lednička, mikrovlnná trouba, rychlovarná konvice, televize, rádio, holicí strojek, fén). Bytovou jednotku si před nástupem do Domova můžete prohlédnout.

 

15. Mohu kouřit v bytové jednotce?

Nemůžete. Kouření je povoleno pouze ve vymezených vnějších prostorách. Tyto prostory jsou označené a vybavené popelníky.

 

16. Mohu mít v Domově vlastní domácí zvíře?

V bytových jednotkách je možné chovat andulky či jiné ptactvo, rybičky, a to za předpokladu, že se uživatelé budou o domácí zvíře dostatečně starat. Uživatelům je umožněn kontakt s domácím zvířetem (pes, kočka), které dříve vlastnili. Uživatele může navštívit rodinný příslušník se zvířetem při zajištění základních hygienických a bezpečnostních pravidel.

 

17. Jaký je denní režim Domova pro seniory?

Den začíná přibližně o sedmé hodině ranní toaletou a snídaní. Po snídani následují od pondělí do pátku dopolední aktivity s našimi ergoterapeuty a aktivizačními pracovníky. Následuje oběd. Od 13:00 hodin do 15:30 hodin probíhají odpolední zájmové činnosti. Pravidelně se u nás konají kulturní i sportovní akce, aplikujeme animoterapie, cykloterapii, používáme brýle pro virtuální realitu, máme v Domově místnost Snoezelen apod. Využívání aktivit je zcela na Vašem uvážení.

 

18. Mohu si v Domově vařit jídlo?

Nemůžete. Pouze v rámci aktivizačních činností za dohledu našich pracovníků. Strava je součástí poskytovaných služeb.

 

19. Mohu si vybrat stravu, dle svého uvážení? Mohu se stravovat na bytové jednotce?

Ano, obvykle máme na výběr ze dvou hlavních jídel v rámci oběda (vyjma sobot, nedělí, svátků a letních měsíců). Uživatelé mají právo si v souladu se svým zdravotním stavem určit místo, kde se chtějí stravovat, tedy můžete stravu konzumovat na bytové jednotce, pokud to bude Vaše přání.

 

20. Jak je zajištěno praní prádla a úklid?

Prádlo každého uživatele musí být označeno číslem bytové jednotky na diskrétním místě a pere se v naší prádelně. Uživatelé se na praní prádla nepodílí, úklid bytové jednotky zajišťují naši pracovníci.

 

21. Nemám žádné blízké osoby, jak budu mít zajištěny věci denní potřeby a nákupy?

Potřebné nákupy zajistí pracovníci Domova při pravidelných nákupech. Případně se můžete obrátit na pracovníka, který Vám bude od nástupu do Domova k dispozici a pomůže Vám s adaptací na nové prostředí a se zajištěním Vašich potřeb (tzv. klíčový pracovník).

 

22. Mohu opouštět prostory Domova pro seniory?

Samozřejmě. Můžete se volně pohybovat v celém areálu Domova i mimo něj. K dispozici Vám je zahrada v okolí objektu. Domov můžete opustit i na několik dní (dovolená). Postačí včas nahlásit termín nepřítomnosti personálu (zdravotní sestře pro odhlášení stravy a přípravu potřebných léků s sebou).

 

23. Kdy za mnou může přijít návštěva?

Návštěvy můžete přijímat denně, od 8:00 hodin do 22:00 hodin.

 

24. Může u mě přespat návštěva?

Ne, není možný nocleh jiných osob.

 

25. Dochází do Domova lékaři?

Ano, do Domova 2 x týdně dochází praktický lékař. Domov navštěvuje také psychiatr (1x měsíčně).

 

26. Mohu využívat praktického lékaře, který dochází do Domova?

Ano, při nástupu do zařízení Vás na základě Vašeho přání zaregistrujeme u praktického lékaře, který s Domovem spolupracuje. V takovém případě Vám budou zajištěny recepty na potřebné léky, poukazy na inkontinenční pomůcky, příkazy ke zdravotnímu transportu na vyšetření (zajištění převozu sanitkou), odběry biologického materiálu, aplikace injekcí, očkování, převazy ran atp. Dále také pravidelné prohlídky, vizity lékařů a operativní reakce lékařů v případě zdravotních potíží.

 

27. Nezvládnu už sám užívat léky, pomůžete mi s tím?

Ano, při nástupu do zařízení budete podepisovat formulář ,,Dohoda o podávání léků“. Na základě této dohody Vám mohou být léky podávány zdravotní sestrou tak, jak jsou lékařem předepsány. Dle Vašeho přání může dále zdravotní sestra dohlížet i nad správným užitím léků, to znamená, že sestra dohlédne i na to, abyste léky v daném čase správně užil.

 

28. Je v Domově možnost využívat rehabilitace?

Ano, po vzájemné dohodě je možno individuálně poskytovat fyzioterapii a v rámci rehabilitačních činností také ergoterapii. Ergoterapie probíhá individuální i skupinovou formou.